Sennheiser HD 515

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 515 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

boris3333 05-03-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

gebruik deze voor op de versterker van de gitaar en dan is de 6.3 mm plug ideaal.
had eerst de rs 120 gekocht maar bleek dus een fout te zijn want dat ruist toch altijd. daarna de hd 555 gekocht vond ik niet zo mijn stijl , nu de hd 515 en ben er tevreden mee. heb er in de mediamarkt 100 euro voor betaald. en zag em net op extreme discount voor 13 euro dus heb er 2 besteld en overal maar screenshots van gemaakt voor de zekerheid ben benieuwd

cendol 05-02-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Na 13-14 jaar veel plezier te hebben gehad van de Sennheiser HD500, was ik toe aan een nieuwe. Dat werd dus de Sennheiser HD515. Gekocht o.b.v. specificaties (redelijk op de gok dus). Dit valt mij op na een aantal weken gebruik:
- voelt degelijk aan;
- in het begin strak om de oren (nee ik heb geen hoofd als een watermeloen), maar na een tijdje went dat. Geen beknellend of zweterig gevoel. Je kunt hem zo een uurtje of langer dragen zonder wat te merken;
- kwaliteit van geluid is goed, maar niet echt beter dan mijn 13 jaar oude HD500; Ik had wat meer technologische vooruitgang verwacht. Geluidsbron lijkt wat meer op afstand te staan. Natuurlijk is kwaliteit wel beter dan de beschikbare goedkopere modellen;
- Goede surround ervaring;
- Sommige middentonen zijn n.m.m. wat oververtegenwoordigd, maar dat is misschien een kwestie van smaak;
- stevige kabel, maar waarom standaard met een grote 6.3mm plug en niet met 3.5mm? Zal wel de standaard zijn voor audiofielen, maar ik vind het onnodig lastig voor aansluiting op computer of mp3-speler.

FZX750 31-01-2010

Geweldige hoofdtelefoon!

Nu een paar dagen in bezit, maar wat een verschil met de vorige zeg. Dat was ook een Sennheiser, de HD 205. Ik gebruik 'm hoofdzakelijk op de computer, omdat ik nogal eens een schietspelletje speel en daarmee de buren niet lastig wil vallen. ook luister ik er graag mee naar internet radiostreams, misschien doet dit een beetje afbreuk aan de prestaties van dit apparaat.

Draagcomfort stel ik hoge eisen aan, want ik heb 'm vaak zo maar een hele avond op en dan moet je geen last krijgen van rode plakkerige oren, en gisteravond heb ik dat voor het eerst kunnen testen. Deze hoofdtelefoon een uurtje of 6 op gehad en totaal geen last, was met de vorige toch wel anders. De schelpen vallen volledig over je oor heen en daardoor hoor je weinig tot geen geluid van buiten.

Specificaties zijn goed, ik vond alle tonen overtuigend naar voren komen, maar zoals ik al zei is het dan wel zo dat ik graag naar online muziek luister, en dan vooral trance. Dit beluister ik dan op diverse internetstreams met een bandbreedte van in de meeste gevallen 160kbps, dus absolute cd kwaliteit is het zeker niet, en dat doet natuurlijk wel een beetje afbreuk aan de high-end prestaties van deze telefoon.

De reden dat ik deze telefoon heb gekocht is dat de plaatselijke audiozaak geen andere (serieuze) had liggen, er waren wel wat van die plastickerige dingen van een tientje maar dat dat gewoon niet lekker kan zitten na een paar uur begrijp je, om over een goeie geluidskwaliteit nog maar te zwijgen. De HD 555 hadden ze wel, maar die vond ik toch een beetje overkill met een prijs van 159 euro.

Deze telefoon is wel heel erg groot, ik zou er niet zo maar mee over straat durven te gaan want hij is nadrukkelijk aanwezig, dan zou ik liever voor een paar kleine oortjes gaan. Ik vind het juist te gek dat de standaardaansluiting 6.3 mm. is, want de uitgang van de breakoutbox hier op de computer heeft deze aansluiting ook, dus geen verloopje voor mij meer nodig, want steekt anders inderdaad nogal ver uit. Echt een aanrader hoor, deze hoofdtelefoon, goeie prijs/kwaliteitsverhouding, kan er niks anders van zeggen.

jj22 31-10-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

gemiddelde kwaliteit, middelmaatje v.w.v. helderheid en laag.

Hangriver 04-02-2009

LET OP -

Laat je niet misleiden door het geluid van de koptelefoon zodra u deze net gekocht heeft en het u niet bevalt.

Het is belangrijk dat u de koptelefoon voldoende tijd geeft om 'in te spelen'. 100 uur voldoet hier prima aan. Het type muziek/geluid dat u hiervoor gebruikt is niet van belang. Het beste is wel als u van elke soort genre (rock, jazz, electronic, classis etc) muziek 1 playlist maakt en die op herhalend afspelen zet.

U zult merken dat de geluidskwaliteit na het inspelen velen malen beter is dan wanneer u de koptelefoon gekocht heeft.

Spacebilly 30-01-2012

Na het lezen van de nodige lovende reviews besloot ik de Audio-Technica ATH-M30 te kopen. Eenmaal aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van een Meridian 551 versterker viel het geluid me helaas direct al flink tegen, erg schel met zeer weinig laag.

Het zou best kunnen dat na de gemiddelde inspeeltijd het geluid drastisch was verbetert. Maar ik had geen zin om dat risico te nemen want in de praktijk moet je het product binnen 7 of 14 dagen retourneren. Heb 'm dus toch maar teruggestuurd en uiteindelijk een Sennheiser HD 515 gekocht waar ik nog steeds zeer tevreden mee ben en in mijn geval is de 3m lange kabel en de 6.3mm jack ook een groot pluspunt.

bnx 25-11-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Vorige hoofdtelefoon was de Sennheiser HD-202, beetje oncomfortabele en te bass-erige hoofdtelefoon.

Na aankoop van deze HD515 ging een nieuwe kijk in de wereld van kwaliteits hoofdtelefoons voor me open. Alle tonen zijn goed geplaats en de HD-202 komt niet eens in de buurt. Pas nu hoor je het verschil des te meer tussen een standaard MP3 en een lossless FLAC\APE bestand.

Voor het geld een geweldige hoofdtelefoon met een goed draagcomfort. Wel worden je oren na verloop van tijd een beetje warm, maar dat is beter als het plakkerige knellende gevoel van menig andere Sennheiser.

r.lentink 23-07-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Ik gebruik deze koptelefoon zowel voor myn instalatie als voor myn gitaarversterker en basversteker. Dat ik hem niet spaar by hogere volumes op alle 3 de versterkers is een feit. Met name na het eerste gebruik op myn basversterker had ik een vervlakking van het geluid verwacht. Maar het aansluiten op myn gewone instalatie was dit zeker niet het geval. Het geluid blyft mooi helder met een fraaie bas. Ik heb als enige de overgang van de kabel naar de plug verstevigd met isolatietape omdat de koptelefoon zovaak naar verscillende versterkers verhuist. Daarom scoort dit aparaat voor duurzaamheid en geluidskwaliteit een dikke 9. Kortom : een aanrader.

gert13 21-07-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Middenregister doet idd wat dof (getest met mijn digitale piano) aan. Bass vind ik zeer goed. Vorige keer heb ik echter ook moeten wennen aan mijn hoofdtelefoon.
Ik geef mezelf nog wat tijd.
Vind het wel spijtig dat de standaard plug niet de kleine is.
Draagconfort vind ik zeer hoog

JGD 25-04-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Na de HD-201 deze HD-515 aangeschaft. Een wereld van verschil. De HD-201 is op zich al niet slecht, met een redelijk neutrale weergave, maar de HD-515 geeft bij de eerste indruk een veel steviger weergave met meer defenitie. Een goede basweergave (niet te prominent) en een mooi ruimtelijk stereobeeld. De middenweergave lijkt soms wat achter te blijven, maar dat is denk ik vanwege mijn referentie met een totaal andere (goedkopere) HD-201. Ik ben geen voorstander van gebruik van equalizers bij hoofdtelefoons dus ik neem de tijd om aan het nieuwe geluidsbeeld te wennen. Ik denk dat het allemaal wel goed komt en ben blij met mijn aankoop.

Marijn82 20-04-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Paar dagen in bezit. Mijn eerste high-end koptelefoon dus geluidskwaliteit weet ik niet echt iets nuttigs over te zeggen. Maar vergeleken met goedkopere modellen het wel veel beter.
Vormgeving baal ik wel enorm dat er een grote plug op zit zodat ik nu een plug van 8 cm aan de zijkant van mijn laptop heb zitten, maar goed voor 13 euro kan je een vervangende kabel kopen wat ik denk nog wel ga doen.
Draag comfort is top kan hem met gemak op houden zelfs met bril. Vormgeving echt mooi vind ik hem niet, maar gezien ik hem alleen binnenshuis op hou en je dat ding toch niet ziet als je hem op houd maakt het mij ook niks uit hoe die eruit ziet.

Alert 12-04-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Prima hoofdtelefoon. Uitstekend geluid, draagt lekker. Minpuntje: de omgeving luistert mee.

McGregorKLB 24-01-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Wat me meteen opviel aan deze Headphone was zijn vormgeving. Ziet er goed uit. Fijn afstelbare stevige poten. Bovendien zit hij geweldig.

Er is niks wat op je oorschelpen drukt, dus kunt hem uren op hebben zonder ergens last van te krijgen. Je oren zitten ingepakt als het ware.

Geluid klinkt zuiver en gaat harder dan nodig :)
Bass is wel redelijk goed. Niet overdadig. Mocht voor mij nog wel iets meer zijn. Maar ik ben een bass liefhebber.

Uiteindelijk gebruik ik de Headphone voor het maken van beats dus moet alle klanken zo natuurgetrouw horen. Dat gaat hier dubbel en dik mee lukken.

De prijs/kwaliteit verhouding is prima. Aangezien het product zelf stevig is gebouwd en als je er rustig mee omgaat zal deze ook lang blijven werken..

Dhr.Bram 25-12-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Afgelopen zaterdag heb ik deze koptelefoon aangeschaft voor thuisgebruik, en ik kan alleen maar zeggen super, voor zo weinig geld zo'n goed geluid.
Hij is absoluut niet minder dan bose wat je alleen mist is het surround geluid van bose maar die was bijna 2x zo duur.

Het is absoluut een koptelefoon voor thuis om je buren niet lastig te vallen en om 's avonds gewoon muziek te luisteren, ik zou er dan ook niet mee over straat willen lopen want daar heb ik de CX 300 voor.

Echt een aanrader voor mensen die goed geluid belangrijk vinden.

R. Lentink 05-12-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Deze koptelefoon blinkt gewoon uit in draagcomfort; je merkt ook na een paar uur niet dat je hem op hebt. Ik heb hem nu nog alleen uitgeprobeerd op een discman en het geluid is nu al zeer goed te noemen ,laat staan als ik hem op myn instalatie ga aansluiten. Alles komt er heel sprankelend uit en deze koptelefoon heeft een zeer mooie basweergave. Volgens de fabrikant is ieder onderdeel uitwisselbaar dus als je onverhoopt ooit eens een keer komt te zitten met byv. een draadbreuk hoeft dit geen probleem te zyn. Ben er zeer tevreden over.

Perry van Herpen 10-09-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Een erg fijn zittende koptelefoon met uitstekend geluid.
Niet te duur. Een aanrader om hem online te kopen voor minder.

Polo 02-08-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Een zeer goed klinkende High-end koptelefoon die ook nog eens heerlijk op je hoofd zit , qua vormgeving laat de HD515 ook niks te wensen over , met de kwaliteit zit het bij Sennheiser ook goed indien nodig zijn er losse onderdelen te verkrijgen. Een echte aanrader wat mij betreft.

Rob232 10-02-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Top apparaatje, nu een week in bezit, en bevalt zeer goed. Alle muziekstijlen klinken goed, en het zit fantastisch (zachte oorkussentjes). Gaat na lang luisteren zelfs nog niet irriteren (bij andere hoofdtelefoons nog wel eens het geval). Zeker een aanradertje..

harry anoniem:p 24-11-2006
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

ik heb deze hoofdtelefoon pas aangeschaft en ben er helemaal tevreden over!
super geluid, zit lekker , ziet er goed uit.
ik heb hem met behulp van de bijgeleverde verloopstekker aangesloten op de
i-pod nano. past precies:).
een aanrader voor iedereen die een super-hoofdtelefoon wil aanschaffen.

Jager1987 28-09-2006
Geschreven voor: Sennheiser HD 515

Heb dit ding net in huis en ben onder de indruk. Het is het instapmodel van de
High-End lijn van Sennheiser, maar ik ben er dik tevreden mee. De bassweergave
is uitstekend en de hoge, maar ook de midden en lage tonen klinken heel zuiver.
Mooi diep geluid. Hij zit ook nog eens heel comfortabel. Een aanrader dus.